cinta cintun hara :)

Tuesday, 13 March 2012

:) pertingkatkan iman lagi ye hara !

as'salam..... sebelum ni entry hara sangat kucar kacirkan
sebab benda yang meyakitkan hati :)
tak apa manusiakan tak lepas dari kesalahan termasuk juga hara.
okey hara nak tutup buku kalau boleh dah takmau
cerita pasal benda lepas,benda dah lepas biarkan
ia berlalu tak mahu nak ingat kalau ingat hati hara yang sakitkan.
diamkan aja kata orang bumi kita ni bulat je dia pusing mana pun mata tetap bertentangkan.
so benda tu harapkan mainan je kalau nak jadi juga itu namanya memang cari pasal~
okey-okey tak payah nak cerita lelebih pasal kelmarin :)

okey apa yang hara dapat dari benda-benda ni nothing sebab syaitan
suka berdamping dengan orang yang marah see macam kelmarin
hara tak boleh nak kawal emosi so kelmarin syaitan dekat sangat dengan hara :'(
sedihkan sepatutnya hara dekatkan diri dengan ALLAH s.w.t tapi hara hidarkan diri
terjadilah syaitan meraja  dalam hati hara sukalah dia sebab dapt "bercinta" dengan hara satu
hari :'(

kawal emosi jika diuji 


*caci di sambut dengan senyuman

*penghinaan di tangkis dengan lemah lembut

*kemarahan dibalas dengan diam

*kejahatan dibalas dengan kebaikan 

*beribadahlah dengan senang hati

ketenangan dan kebahagiaan itu akan hadir jika kita lebih banyak memberi dengan mengharapkan ganjaran dari ALLAH.

1 comment:

Pka Rahim said...

hi! jemput join segmen pka

http://pkaemerald.blogspot.com/2012/03/pka-rahim-segmen-rakan-blogger-saya.html

tq :)

terlebih top :P